در ستایش هفتاد سالگی
در ستایش هفتاد سالگی
مدرسه ی ویژه، در نظر دارد سلسله برنامه هایی را در قالب شب های ویژه ی هنرمندان هنرهای تجسمی برگزار کند.این برنامه ها در جهت تجلیل از اساتید پیشگام طرح ریزی شده و به اجرا در خواهند آمد.
ابراهیم حقیقی، امرا... فرهادی،مجید عباسی و فیروز شافعی، در قالب یک شورا و در نخستین گام، پس از مطالعه و بررسیهای گوناگون، تصمیم گرفته اند تا اولین برنامه ی این سلسله نکوداشت ها، در ستایش هفتاد سالگی سه تن از پیشگامان هنر معاصر ایران: محمد احصائی،عباس کیارستمی و آیدین آغداشلو برگزار شود.
این اساتید، پس از سالها تلاش بی وقفه توانسته اند تاثیرات بسزایی را در روند پیشرفت طراحی معاصر ایران بجای بگذارند.
محمد احصایی بخاطر تاثیر گسترده بر خط،قلم و تایپوگرافی ایرانی از طریق آثار و تدریس در دانشگاه ها، آیدین آغداشلو در پاسداشت سال ها فعالیت در حوزه های عملی و نظری گرافیک در کنار تدریس سالیان و تربیت نسل هایی از طراحان گرافیک ایران،عباس کیارستمی به عنوان یکی از پیشکسوتان طراحی گرافیک و تاثیرآثار وی بر روند درک و استفاده از تصویر در گرافیک مدرن ایرانی از سوی ،طراحان گرافیک و علاقه مندان تجلیل خواهند شد.
هر یک از این استادان از ابتدای تاسیس مدرسه ویژه همواره مشاور و راهنما بوده و از تلاش های آن حمایت کرده اند.
همکاران و همراهان مدرسه ی ویژه در برگزاری این مراسم؛مجله ی نشان، مجله ی تندیس، ماهنامه ی فیلم،مجله تصویر سال، موسسه ی چاپ و نشر نظر، انتشارات دید،گرافیک دید،نشر هفت رنگ،بنیاد ممیز،نشر داروگ، انتشارات سیته، انتشارات مبلغان،نشر ویژه نگار،نشر مشکی،نشر چشمه،نشرکارنامه،نشر خجسته، وب سایت تحلیلی پژوهشی گرته و سایت خبری رنگ هستند.
این مراسم با نمایش یکی از آثار هر کدام از نامبردگان، چاپ سه پوستر نفیس از سه اثر آنان و همچنین چاپ سه پوستر شخصی، ساعت 5 عصر روز جمعه اول بهمن ماه 1389 در خانه هنرمندان ایران برپا می شود.