هیات داوران دوسالانه پوستر تایوان جایزه امسال را به مهدی سعیدی اختصاص داد
نمایشگاه بین المللی پوستر تایوان از سوی انجمن طراحان گرافیک تایوان و با تایید انجمن مجامع بین‌المللی طراحی گرافیک دنیا «ایکو گرادا» تا ۳۱ می‌سال ۲۰۱۴ درحال برگزاری است.
همزمان با سالروز درگذشت مولانا، پوستری از مهدی سعیدی که برگرفته از جایگاه این شاعر شهیر ایرانی در جهان معاصر است، جایزه هیات داوران دوسالانه پوستر تایوان را به خود اختصاص داد.
نمایشگاه بین المللی پوستر تایوان از سوی انجمن طراحان گرافیک تایوان و با تایید انجمن مجامع بین‌المللی طراحی گرافیک دنیا «ایکو گرادا» تا ۳۱ می‌سال ۲۰۱۴ درحال برگزاری است. ۱۳۰۶ اثر از ۴۴ کشور جهان همچون آلمان، آمریکا، فرانسه، انگلستان، سوئیس، هلند، لهستان، ژاپن، چین، کره و… برای شرکت در این رقابت ارسال شده بود که ده نفر از بهترین طراحان بین‌المللی گرافیک پس از بررسی آثار، ۱۵۷ پوس‌تر را برای ارائه در نمایشگاه انتخاب کردند.
از ایران نیز مهدی سعیدی با پوستری با عنوان «راه خورشید از بلخ تا قونیه» در این رویداد شرکت کرد. این پوس‌تر به مناسبت زادروز مولانا به سفارش سازمان فرهنگی اکو طراحی شده و همزمان با سالروز درگذشت مولانا که ۲۶ آذر است، در بخش پوسترهای فرهنگی نمایشگاه تایوان به روی دیوار رفته. از سوی دیگر مهدی سعیدی برای طراحی این پوس‌تر توانست جایزه هیات داوران نمایشگاه تایوان را کسب کند.
سعیدی پیش از این، دو بار در این دوسالانه شرکت کرده بود و درسال ۲۰۰۷ جایزه بزرگ و درسال ۲۰۱۱ مدال برنز این نمایشگاه را دریافت کرد. این درحالی است که تا کنون تنها چندین طراح مطرح بین‌المللی توانسته‌اند جایزه بزرگ این دوسالانه را از آن خود کنند که از میان آن‌ها می‌توان از «استفتان زاگمایس‌تر» از آمریکا و «نیکلاس تراکسلر» از سویس نام برد.