نرم افزار ایلاســـتریتـــــــور

مدرس: مسعود نجات
دوشنبه ها | ۱۰ جلسه ۳ ساعت



Illustrator به معنی تصویرگر، یک نرم‌افزار قدرتمند برای ساخت تصویر به صورت برداری است. Illustrator به دلیل این‌که از نرم‌افزارهای شرکت Adobe است با سایر نرم‌افزارهای Adobe کاملا سازگار است و تعامل فوق‌‌العاده‌ای با هم دارند و تبادل فایل میان این نرم‌افزارها بسیار لذت‌بخش است. یادگیری این نرم‌افزار برای کاربرانی که با سایر نرم‌افزارهای Adobe کار می‌کنند راحت‌تر است، چرا که قوانین مشترکی بین نرم‌افزارهای Adobe حاکم است.
Adobe Illustrator یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای طراحی و ویرایش است که کار کردن با آن مشابه کار کردن با نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ بوده و کاربر قادر به طراحی برداری یا همان طراحی وکتورها روی تصاویر، فایل‌های تصویری، انیمیشن‌های فلش و ... است.
قدرت این نرم‌افزار به حدی است که امروزه بیش‌تر شرکت‌های تبلیغاتی و طراحان مجرب در سراسر دنیا طراحی‌های خود را با آن انجام می‌دهند. حجم پایین و کیفیفت بالا مهم‌ترین خصوصیتی است که این نوع طراحی‌ها با خود به همراه می‌آورند و این جا است که کاربر به هیچ وجه به فکر پایین آمدن کیفیت در چاپ نخواهد بود چرا که کیفیت در این نوع طراحی‌ها بالا اما حجم آن‌ها پایین است. طراحی انواع وکتورها و براش‌‌ها با بالاترین دقت ممکن و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها مهم‌ترین خصوصیتی است که کاربران به آن دل می‌بندند