رونمایی از کتاب استاد ایرج انواری
جمعه بیست و دوم مرداد ماه ساعت 6 عصر از کتاب «در ستایش هفتادو دو سالگی» ایرج انواری در نگارخانه ی ویژه با حضور تعداد کثیری از شاگردان و علاقه مندان او رونمایی شد.



این کتاب در 128 صفحه و در قطع رقعی شامل زندگی نامه، برخی از آثار طراحی گرافیک، طراحی پارچه، نقاشی و تصویر سازی و نوشته هائی کوتاه با عنوان «دودلینگ» به همراه یادداشت هائی از امراله فرهادی، محمد رضا اصلانی، بهرام کلهرنیا و امیر وحید سعیدی فرد است، که توسط سعیدی فرد گردآوری وطراحی شده و توسط « نشر ویژه نگار» منتشر شده است.




در این مراسم علاوه بر رونمایی کتاب، 19 اثر از آثار تصویر سازی و طراحی گرافیک استاد انواری، فیلم مستند _ داستانی 40 دقیقه ای از ایشان با عنوان « سایه ی تنهایی» ساخته ی سعید بهلولی نیز در 2 سالن نگارخانه ی ویژه به نمایش درآمد.





پس از نمایش فیلم، امراله فرهادی از کلیه ی حاضران و شاگردان استاد انواری که همواره در سال های سخت بیماری از ایشان مراقبت کرده اند تشکر کرده و از ؛ امیر وحید سعیدی فرد، ژیلا پاشایی، موسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر (محمود رضا بهمن پور)، لیتوگرافی کهالی، کامران شاهرخ همدانی، چاپ ابیانه، صحافی بهرنگ (مهدی هاتفی)، سعید بهلولی، مسعود نجات، دکتر محسن سلیمانی، بهرام کلهرنیا و فرزاد ادیبی که در برگزاری مراسم نکوداشت، آماده سازی و چاپ کتاب و تهیه فیلم همکاری و حمایت کرده اند سپاسگزاری نمود.




در پایان مراسم که با صحبت های کوتاهی از عباس مشهدی زاده و فهیمه سوادکوهی همراه بود، استاد انواری کتاب های خود را برای خریداران امضاء کرد.