یک روز ویژه از نزدیک با «مارکوس وایسبک»

پروفسور «مارکوس وایسبک» طراح گرافیک، مدیر هنری و استاد دانشگاه «باهاوس وایمار» به دعوت موسسه فرهنگی هنری زنده یاد مرتضی ممیز در دوازدهمین سالگرد نکوداشت او به تهران آمده، روز یکشنبه پنجم آذرماه 96 «یک روز ویژه از نزدیک» را با هنرجویان مدرسه ی ویژه رقم زد.
موضوع کارگاه یک روزه ی «وایسبک» Space for Visual Research است که پیش از این نیز در چند دانشگاه معتبر جهان و همچنین دانشگاه «باهاوس وایمار» به اجرا درآورده است.
مارکوس وایسبک متولد 1965 و ساکن شهر فرانکفورت آلمان است که در کنفرانس های پرشماری در خصوص موضوعات مربوط به دیزاین شرکت کرده و در دانشگاه های معتبری مانند UDK برلین، دارمشتات، لایپزیک و Pati (کره جنوبی) تدریس داشته و همچنین نمایشگاه های متعدی را در کشورهای مختلف جهان از جمله ؛ آمریکا، ایتالیا، هلند، فرانسه، آلمان و ... برگزار کرده است.
او در سال 2000 استودیو خود را با عنوان Design Studio Surface بنیان نهاد که آثار درخشان بی شمار یگانه را خلق کرده است.
مارکوس وایسبک در سال 2013 به عضویت «انجمن بین المللی طراحان گرافیک جهان – AGI» درآمد و در حال حاضر علاوه بر تدریس در دانشگاه باهاوس به عنوان نویسنده و طراح گرافیک مجله ی «فرانکفورتر آلگاماینا سایتون» فعالیت کرده و تالیفاتی را در عرصه ی فرهنگ و هنر، دیزاین و گرافیک دارد که می توان کتاب های «برج نقره ای» ، «سطح» ، «هنر گرافیک در موسیقی سنتی» را نام برد.
لازم به ذکر است که دعوت از بزرگان طراحی گرافیک جهان و برگزاری این گونه کارگاه های یک روزه به روال هر ساله به همت خانواده و موسسه فرهنگی هنری ممیز در مدرسه ی ویژه برگزار می شود.
علاوه بر این، امسال نمایشگاهی از گنجینه ی آثار تصویر سازی مرتضی ممیز، بخشی از آثار «مارکوس وایسبک» و همچنین بخشی از آثار «خسرو بیات» (طراح گرافیک پیش گام گرافیک ایران و از اساتید سابق دانشگاه هنر – دانشکده هنرهای تزئینی سابق) از روز جمعه سوم آذرماه پس از چند سخنرانی در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد که تا تاریخ نهم آذرماه ادامه خواهد داشت.