کارگاه آزاد‏ «دعوت به ديــــــــدن»، « دعوت به شنیـــــــدن»
«دعوت به ... » تلاشي است در راستاي ارتقاء فرهنگ ديداري، شنيداري كه درحاشيه دوره‏ هاي موشن گرافيكس با همكاري «شهر فرنگ» در«مدرسه ويژه» برگزار مي شود.
كارگاه ‏هاي آزاد «دعوت به ديــــــــدن»، « دعوت به شنیـــــــدن» روز يكشنبه 24 آذر ماه 92 از ساعت 17 تا 21 در « مدرسه ويژه » برگزار شد.
اولين برنامه‏ «دعوت به ديدن» با حضور امير افشار، فيلم نامه نويس و منتقد وعمارعيسی پور، طراح گرافيك و طراح موشن گرافيكس برگزار شد.
در ابتدا يك مجموعه خلاصه، ازعنوان بندي‏ هاي چند دهه اخير پخش شد. در ادامه عمارعيسي‏ پورهدف از اين کارگاه ها«دعوت به ديدن» و«دعوت به شنیدن» را توضيح داده و به ضعف طراحي عنوان بندي در ايران و عدم اعتماد كارگردان و تهيه كننده به طراحان عنوان بندي و نبودن تعامل درست بين اين دو گروه اشاره كرد.
عمارعيسي‏ پور در ادامه به معرفي «كايل كوپر»، طراح عنوان بندي صاحب سبك آمريكايي پرداخت. و اطلاعاتي در مورد پيشينه و سوابق كاري، تحصيلي و ويژگي‏هاي آثاراو ارائه داده و حاضرين را به ديدن فيلم مستند از «كايل كوپر» كه در خصوص شيوه كاري وي براي عنوان بندي فيلم هاي سوپرمن، مرد عنكبوتي، هفت و ... بود، دعوت كرد.
در بخش دوم امير افشار، ژانر و ساختار فيلم هفت را بررسي كرده و با تشریح فيلم ‏هاي «ديويد فينچر» ازسينماي وي صحبت كرد. همچنين امير افشار با توضيح در مورد عناصر ژانر جنايي، در مورد تبديل به قاعده شدن هفت در ژانر جنايي صحبت كرد.واشاره كرد كه فيلم هفت موفقيت بزرگي در اين ژانر محسوب مي شود.
پس از آن عمارعيسي پور به نحوه تعامل «كايل كوپر» با «ديويد فينچر» وهمچنين نحوه تعامل عنوان بندي با فيلم پرداخت. وي توضيح داد كه اطلاعات عنوان بندي چگونه جاي خالي قاتل را كه تا نقطه عطف دوم و سوم فيلم حضور ندارد پر كرده و بيننده را منتظر نگه داشته و از افت فيلم جلوگيري كرده است. اولین جلسه ی این نشست با پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پايان رسيد.

« دعوت به شنیـــــــدن»
سومين جلسه « دعوت به شنیـــــــدن» ‌در ساعت 19 پس از جلسه «دعوت به ديــــــــدن» با حضور كاوه كاتب، کارشناس تاریخ موسیقی، آهنگساز و مدير اركستر مجلسی تهران آغاز شد در اين جلسه كاوه كاتب به تحوّلات تاریخی‌ موسیقی، ریتم در موسیقی‌، شناخت رپرتوار، سبک شناسی‌، زیبایی‌ شناسی، نحوه شنيدن و لذت بردن از موسیقی ‌ پرداخت. همچنين به نقش موسيقی به عنوان يك ابزارارتباطی شنيداری مستقل در فيلم، يك اثر موشن گرافيكس و هر ابزار ارتباطی متحرك اشاره كرده وموسيقی را بستر توليد يك ايده تصويری شمرد كه تمام عناصر تصويری و حركتی را به دنبال خود مي كشد.
در بخش دیگری از این نشست،کاوه كاتب از«ولفگانگ آمادئوس موتسارت» نابغه ی عالم موسیقی و از بزرگ ‌ترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک سخن گفت و اشاره كرد كه «موتسارت» در سومین سال از زندگی خود شروع به آهنگسازی کرد ودر هفت سالگی اولین سمفونی، و درحدود دوازده سالگی اولین اپرای کامل خود را نوشته و بیش از ششصد قطعه موسیقی برای اپرا، سمفونی، کنسرتو، سونات و ... ازخود باقي گذاشته است.
در ادامه كاوه كاتب حاضرين را به شنیـــــــدن«موتسارت» دعوت كرد و در مورد جزییات موسیقی او با حاضرين سخن گفت. سومين جلسه « دعوت به شنیـــــــدن» با پرسش و پاسخ حاضرین در ساعت 21 به پايان رسيد.