كارگاه موشن ‏گرافيكس - كينتيك تايپوگرافی
كارگاه آزاد : يكشنبه 21 دی - ساعت 17 تا 19
مدرسين: عمار عيسی پور- سروش اميرآبادی
در دنيای ارتباطات كنونی «موشن گرافيكس» راه حل مناسبی برای پايان كسالت بار بودن شيوه‌‏های ارتباطی است. «موشن‏ گرافيكس» به عنوان يك ابزار قدرتمند در كوتاه ترين زمان با تركيب تصوير، نوشتار، صدا و حركت پيام را موثر‏تر به مخاطب منتقل مي كند.
از اختراع دستگاه چاپ توسط گوتنبرگ وتكثير پيام‏‌ها به واسطه حروف، تايپوگرافی استاتيك با هدف اثر بخشی پيام، نقش موثری در ارتباطات داشته است. با ظهور رسانه‏‎‌های زمان محور، بنا به ماهيت رسانه، نوع ارتباطات و ابزارهای رسانه‏‌ها نيز دستخوش تغيير بوده‏اند.
«کینتیک تايپوگرافی»، تکنیک و شاخه‌‏ای از «موشن‏ گرافيكس» است که به وسیله آمیختن متن و حرکت با شكستن محدوديت‌‏های رسانه‌‌های چاپی امكان ارتباط موثر را افزايش می‌‌دهد.
کینتیک در لغت به معنی وابسته به حركت است «كينتيك تايپوگرافی» عنوان تكنيكی است كه با به حركت درآوردن متن از تمام امكانات رسانه‏‌های جديد برای انتقال پيام استفاده می‏كند. امروزه «کینتیک تايپوگرافی» نقش مهمی در تبليغات تلويزيونی، هويت سازی شبكه، اینفوگرافیک‌‌ها، عنوان بندی فيلم و سريال، موزيك ويدئو ها و ... دارد. اين شيوه كه حس انگيزی به واسطه تايپوگرافی، حركت و صداست به ما كمك می كند تا با استفاده از انواع حروف (فونت)، سايز حروف، حركت، وضوح و عمق، نوع حركت و ... بعد جدیدی به معنا و پیام اثر ببخشیم.
این كارگاه بر آموختن مسائل تئوری و عملی نوشتار، حركت در حروف فارسی، ايده پردازی برای متحرك سازی حروف و متن و آشنائی با نرم افزار Adobe After Effects متمرکز خواهد بود از این رو كارگاه برای کسانی مناسب خواهد بود که قصد كسب مهارت در ساختن يك اثر «موشن گرافيكس» برای يك متن سخنرانی، پيام ارتباطی، متن تبليغاتی، شعر، هويت سازی شبكه، اینفوگرافیک‌ و موزيك ويدئو دارند.
اين كارگاه شامل 10 جلسه 3 ساعته می‏باشد كه در روز‏های يكشنبه ساعت 18 تا 21 از بهمن ماه برگزار می‏گردد.