هنرجویان ویژه در هفته‌ی گرافیک استانبول
هفته‌ی گرافیک استانبول که هر ساله در این شهر برگزار می‌شود به مناسبت بیستمین سالگرد این رویداد مهم، عنوان آن را «گرافیست ۲۰» گذاشته است .
.«گرافیست ۲۰» امسال از ۱۸ آوریل تا ۱۸ می (۳۰ فروردین تا ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵) با مدیریت «پروفسور صادق قره مصطفی» طراح گرافیک نامدار ترکیه ـ که یکی از پایه‌گذاران هفته گرافیک استانبول است برگزار می‌شود.


براساس دعوت دپارتمان طراحی گرافیک « دانشگاه هنرهای زیبای معمار سنان استانبول » از مدرسه ویژه، تعدادی از هنرجویان این مدرسه با راهنمایی‌های مجید عباسی در مسابقه طراحی پوستر با موضوع « فجایع انسانی دنیای پیرامون ما » شرکت کردند.

در این مسابقه که به مناسبت نکوداشت هفتادمین سال تولد و پنجاهمین سال کار حرفه‌ای « پروفسور صادق قره مصطفی » برگزار می‌شود، ۸۰ پوستر از میان ۴۴۰ پوستر ارسالی مراکز آموزشی کشورهای مختلف توسط هیات داوران انتخاب و به نمایشگاه راه یافته، که از میان آنها ۹ اثر متعلق به ۸ هنرجوی مدرسه‌ی ویژه است .

پذیرفته‌شدگان عبارتند از: رسول خسروی ـ الهام اسحقی ـ مصطفی بهزادی ـ سمیرا عدیلی پور ـ حامد شاملو ـ پریزاد حسینی ـ پونه شفیعی و بهنام عزیزی

هیات داوران: ماکسیم آربوزوف ـ رالف بورخاردت ـ نیکی گونیسن ـ صادق قره مصطفی ـ امره سنان ـ آسترید استاورو ـ وحید تونا و هالوک تونسای

جایزه نفر اول این مسابقه، یک هزار یورو است که به « میشل سانتلا » از کشور ایتالیا - دانشگاه CFP Bauer di Milano - Armando Milano داده می‌شود و در میان ۵ نفر برگزیدگان مورد تقدیر، نام رسول خسروی به چشم می‌خورد.


طراح: میشل سانتلا


علاوه بر این با موافقت « پروفسور صادق قره مصطفی »، ۵ نفر از هنرجویان ویژه نیز در کارگاه‌های تخصصی ۵ روزه این رویداد پذیرفته شده‌اند که با راهنمایی؛ ماکسیم آربوزوف، رالف بوخاردت، نیکی گونیسن ( پرزیدنت AGI ) و وحید تونا از ۲۹ فروردین تا ۲ اردیبهشت در دانشگاه معمار سنان برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

این هنرجویان عبارتند از؛ محمدرضا خاکساری ـ پریزاد حسینی ـ سمیرا عدیلی پور ـ بهنام عزیزی و پونه شفیعی
برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده پوسترهای شرکت کنندگان به آدرس: www.grafist2016.com مراجعه کنید.



طراح : رسول خسروی


طراح : الهام اسحقی


طراح: مصطفی بهزادی


طراح: سمیرا عدیلی پور


طراح: حامد شاملو



طراح: پریزاد حسینی


طراح: پونه شفیعی


طراح: بهنام عزیزی