در ستایش زندگی عباس کیارستمی




در ستایش زندگی عباس کیارستمی
«در ستایش زندگی» عنوان مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» در سالروز تولد این هنرمند پرآوازهی کشورمان است که به همت مدرسه ی ویژه ، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و خانه هنرمندان ایران، عصر روز پنجشنبه اول تیرماه۱۳۹۶ در برگزار میشود.
در این مراسم که ساعت ۱۷:۳۰ در سالن استاد جلیل شهناز گشایش مییابد، علاوه بر سخنرانی مجید رجبی معمار، ابراهیم حقیقی،فرشید مثقالی و امراله فرهادی، فیلم کوتاهی از قسمتهای مختلف آثار سینمایی این هنرمند (۱۳۸۹-۱۳۴۹) به انتخاب امیر اثباتی، به همراه بخشهایی از گفتوگوی امیر اثباتی و محمود رضا بهمن پور با عباس کیارستمی در مدرسه ی ویژه (۱۳۹۲)، با تدوین مهدی دوائی نمایش داده میشود.
نمایشگاهی از آثار طراحی گرافیک کیارستمی بخش دیگری از این مراسم نکوداشت است که در گالری استاد مرتضی ممیزـ خانهی هنرمندان ایران، عصر همان روز افتتاح شده و تا ۱۴ تیرماه ادامه خواهد داشت.
در این نمایشگاه، ۴۳ اثر شامل پوستر، روی جلد کتاب و CD، نشانه و نشانه نوشته، طراحی تیتراژ و عکس به نمایش گذاشته میشود که تنها بخش کوچکی از آثار طراحی گرافیک اوست. این مجموعه با یاری؛ امیر اثباتی، نگار اسکندرفر، علی بختیاری، علی بوستان، محمودرضا بهمن پور، ابراهیم حقیقی، آرش صادقی، سیفاله صمدیان، مجید عباسی، بهمن کیارستمی، معراج قنبری، آریا کسائی، هیربد لطفیان، سلما منشیزاده، موزه گرافیک ایران و مدرسهی ویژه گردآوری شده و امید است در آینده کاملتر شود.
رونمایی از کتاب «در ستایش زندگی عباس کیارستمی»، دستاورد دیگر این مراسم، حاصل گفتوگوی امیر اثباتی و محمودرضا بهمن پور با عباس کیارستمی در مدرسهی ویژه در ۳۱ خرداد ۱۳۹۲ است که به همراه آثار گرافیک ایشان، به کوشش امراله فرهادی در ۱۳۲ صفحه گردآوری شده و توسط انتشارات ویژه نگار و با همکاری انتشارات نظر منتشر میشود.

این مراسم با یاری و همکاری؛ انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، خانه هنرمندان ایران، موسسه ی فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر، بنیاد ممیز، نشریه ی طراحی گرافیک نشان، نشر ۷ رنگ، شرکت چاپ فرارنگ آریا و شرکت مشاور طراح مدیا برگزار میشود و مدیر هنری آن هیربد لطفیان است.