رونمائی قلم ویژه و نشست تخصصی قلم فارسی
رونمائی قلم ویژه و نشست تخصصی قلم فارسی
عصر روز گذشته یکشنبه 26 دی 1389 نشست تخصصی قلم فارسی از مجموعه نشست های مراسم نکوداشت «5 سال مطالعه، برنامه ریزی و آموزش» مدرسه ویژه با حضور؛ مصطفی اوجی، مسعود سپهر، ساعد مشکی، علی حقیقی و دامون خانجانزاده در تالار بتهوون خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
در این نشست، ابتدا دامون خانجانزاده با توضیحاتی در خصوص چگونگی آغاز طراحی «قلم فارسی ویژه» از دو سال پیش، به ظرایف و دقت های خاص به کار گرفته شده در طراحی این قلم پرداخت. خانجانزاده با اشاره به لزوم توجه خاص ناشران و مراکز فرهنگی به داشتن قلم های فارسی اختصاصی در چاپ و نشر کتاب های شان، از کم توجهی سازمان ها و ارگان های ذیربط گلایه کرد.
علی حقیقی، سخنران دیگر این نشست با نمایش اسلایدهای فنی و تخصصی و ارائه سخنرانی علمی از محدودیت ها و قابلیت های طراحی قلم و تبدیل آن به یک فونت کامپیوتری سخن گفت.
پس از آن، اساتید یاد شده با شرکت در یک میز گرد تخصصی به دبیری مسعود سپهر، ضمن تشریح و توصیف زیبائی ها، ظرافت ها و اصالت خط نستعلیق و نسخ فارسی، مناظره ای را ترتیب دادند که با پرسش و پاسخ حاضران پایان یافت.
لازم به ذکر است که آقای موسائی، از ناشران سرشناس و پر دغدغه این مبحث، با اشاره به اشکالات موجود در این گونه نشست ها، خواهان تشکیل جلسات اختصاصی طراحان گرافیک با ناشران علاقه مند به طراحی قلم فارسی شدند.