مهلت ارسال آثار به جشن جهانی نوروز تمدید شد
دبیرخانه جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی اکو به هنرمندان علاقمند به شرکت در نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی اکو نوروز تا ساعت 24 روز 24 بهمن ماه جاری مهلت داد تا آثار مرتبط با جشن جهانی نوروز، مراسم و آیین‌های نوروزی را آپلود و به دبیرخانه ارسال کنند.

همچنین در حال حاضر، امکان ارسال تصاویر در بخش‌های کاریکاتور، عکس و پوستر، با فرمت JPG -300 dpi-RGB ، در اندازه 30 x20 سانتیمتر میسر است.

هر شرکت کننده در بخش گرافیک (طراحی پوستر) و کاریکاتور می‌تواند با ارسال حداکثر 3 اثر به صورت تکی و یا مجموعه (هر مجموعه یک اثر محسوب خواهد شد ) در این مسابقه شرکت نماید. در بخش عکس هم هر عکاس مجاز است حداکثر 5 قطعه تک عکس و یک مجموعه (حداکثر 5 قطعه‌ای) به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.


موضوعات مربوط به جشن جهانی نوروز در سه بخش کاریکاتور، عکس و پوستر می‌تواند شامل کلیه‌ی مراسم، آیین‌ها و جشن‌های نوروزی اعم از سفره‌های هفت سین و حاجی فیروز، دید و بازدیدهای نوروزی، مراسم چهارشنبه سوری و سیزده به‌در و نیز مراسم و آیین خاص هر منطقه از جمله مراسم بزکشی، آیین‌های عروسی نوروزی و ... باشد.

این جشنواره سه دبیر دارد و 42 هزار دلار جایزه؛ در بخش کاریکاتور، کامبیز درم‌بخش، در بخش عکس، سیف‌اله صمدیان، در بخش طراحی گرافیک (پوستر) امراله فرهادی. هیأت انتخاب و داوری آثار بخش کاریکاتور را حسن کریم‌زاده و جمال رحمتی از ایران و المان میرزایف از آثار بخش پوستر را ابراهیم حقیقی و ساعد مشکی از ایران و صادق قرهمصطفی از کشور ترکیه و جمهوری آذربایجان و در بخش عکس را مریم زندی و فرزاد هاشمی از ایران و زائور دَخته از تاجیکستان، تشکیل داده‌ داده‌اند.

جایزه نفرات اول تا سوم در هر بخش (کاریکاتور، عکس و پوستر) علاوه بر تندیس ویژه و دیپلم افتخار موسسه فرهنگی اکو، به‌ترتیب ۳۰۰۰ ، ۲۵۰۰ و ۱۵۰۰ دلار است. همچنین به انتخاب هیات داوران هفت اثر برگزیده انتخاب و به هر یک از برگزیدگان، لوح تقدیر موسسه فرهنگی اکو به‌همراه ۱۰۰۰ دلار اعطا می‌شود.


محل برگزاری نخستین دوره‌ی جشنواره، تالار فلارمونیک دولتی تاجیکستان در شهر دوشنبه، جمهوری تاجیکستان (کشور منتخب برگزاری جشن نوروز سال ۱۳۹۱) است.