دوره شش ماهه عکاسی و گرافیک در تبلیغات
امروز صنعت تبلیغات با «تصویر» پیوند عمیقی خورده است . برای تولید یک تصویر تبلیغاتی با کیفیت، که منجر به برآورده شدن نیاز صاحبان کسب و کار گردد ، تخصص ‏های زیادی در کنار هم قرار می گیرند. عکاسان تبلیغاتی و طراحان گرافیک در کنار تیم های ایده پردازی به همراه چندین تخصص دیگر مسئولیت تولید این تصاویر را بر عهده دارند.
سیستم‏های آموزشی معمولا در یکی از این گرایش‏ها اقدام به آموزش هنرجویان می ‏نمایند و فارغ‏ التحصیلان قادر نخواهند بود که در موضوع بین رشته‏ ای تبلیغات بصورت حرفه ‏ای وارد شوند. عکاسان تبلیغاتی به طور معمول از دانش طراحی گرافیک و یا عملیات پردازش تصاویر پس از عکاسی اطلاع چندانی ندارند و از سوی دیگر طراحان گرافیک از دانش عکاسی خصوصا در زمینه تبلیغاتی شناختی منسجم و کاربردی ندارند. این عدم شناخت نسبت به موضوعات مربوط به این دو رشته باعث گردیده که از ظرفیت‏های بسیار بالای عکاسی و طراحی گرافیک که در صنعت تبلیغات در کنار هم ایستاده‏ اند، به نحو شایسته استفاده نگردد و خروجی های ناب و حرفه‏ ای امکان ظهور نیابند.
این دغدغه منجر به پیشنهاد و تدوین دوره‏ایی گردید که خروجی آن افرادی باشند؛ که هم در مهارت‏های عکاسی خصوصا عکاسی تبلیغاتی و هم در زمینه طراحی گرافیک و مهارت پردازش تصاویر از سطح بالایی برخوردار باشند. همچنین با کسب مهارت ایده پردازی قادر باشند به صورت حرفه ای به صنعت تبلیغات وارد شوند.



برای اولین بار در کشور 2 گروه آموزشی تخصصی در کنار هم قرار گرفتند تا یک دوره مشترک را طراحی و اجرا نمایند . مدرسه ویژه به عنوان یک نهاد آکادمیک و متخصص در حوزه طراحی گرافیک و آکادمی عکاسی هنرهای معاصر بعنوان یک مرکز آکادمیک و متخصص در حوزه عکاسی یک "دوره مشترک شش ماهه" به نام "عکاسی و گرافیک در تبلیغات" را با موضوع "تولید تصاویر تبلیغاتی" طراحی کرده اند که هنر جویان ضمن آموزش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی با گذراندن دوره های پُست پروداکشن یا عملیات پس از تولید با ویرایش های تخصصی تبلیغاتی در فتوشاپ آشنا شوند. بعلاوه تکنیک های ایده پردازی و ارائه بهمراه مفاهیم بنیادین مدیریت هنری در تبلیغات از سایر بخش هایی است که در این دوره طراحی گردیده است و هشت مدرس برجسته در این مسیر هنرجویان را یاری خواهند نمود.



هدف از این دوره تربیت افرادی است که پس از فارغ التحصیلی بتوانند براحتی در صنعت تبلیغات مشغول بکار شوند و یا استودیوی شخصی خود را راه اندازی نمایند
شروع این دوره شش ماهه 21 دی خواهد بود و تا تابستان 95 ادامه خواهد یافت. کلاس ها در روز های دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 16 تا 20:30 در محل آکادمی عکاسی هنر های معاصر به آدرس تهران، خیابان کریم خان زند، نجات الهی شمالی کوچه زبرجد پلاک 10 برگزار خواهد شد.
پیش نیاز این دوره آشنایی داوطلبان به عکاسی، نورپردازی و فتوشاپ پایه می باشد