گزارش افتتاحیه نمایشگاه " هشتگ خط فارسی" در نگارخانه ی ویژه
گزارش افتتاحیه نمایشگاه " هشتگ خط فارسی" در نگارخانه ی ویژه
هنرجویان مدرسه ویژه تجربیات تایپوگرافی خود را در قالب سه پروژه که زیر نظر محمدرضا عبدالعلی انجام شده بود بر دیوار گالری ویژه به نمایش درآوردند. این نمایشگاه که روز بیستم اسفند 95 افتتاح شد شامل سه بخش «قصه»، «صحنه» و «رباعیات خیام» است که با استقبال بازدیدکنندگان روبرو شد.
پروژه «قصه»، شامل 7 مجموعه اثر از 6 هنرجو به استفاده تصویرسازانه از حروف فارسی برای روایت یک داستان پرداخته است. داستان گرشاسب، هفت خوان، گیل و گمش، منطق الطیر، قلعه ذات الصور و ... از داستانهای تصویرشده در این مجموعه است.
پروژه «صحنه»، رویکرد عکاسانه از چیدمانی نوشتاری است. تصاویر حاصل از این چیدمان‌ها، کیفیات بصری متنوعی ایجاد نموده است. در طراحی و ساخت آثار این مجموعه مواد مختلفی چون فلز، برش کاغذ، نور، فوم و پارچه به کار گرفته شده است.
پروژه «رباعیات خیام» نیز، فریم هایی صرفا نوشتاری است که در آنها سعی بر کشف و به کار کشیدن قابلیت های فرمی خط فارسی شده است. این مجموعه به زودی در قالب یک کتاب تایپوگرافیک از رباعیات خیام منتشر خواهدشد.
این نمایشگاه تا 26 اسفند 95 برپا می‌باشد و علاقمندان می‌توانند بین ساعات 9 صبح تا 5 بعدازظهر از آن بازدید نمایند.
شرکت کنندگان در این نمایشگاه: سمانه کاملی، هوداد مسلمی نژاد، علی کردی، محسن لیستی، الهام منصف زاده، پریزاد حسینی، گلناز هامی زاد، حسام متین، عاتکه احمدی، فرانک پناهی، کیانا کاشی ها، رضوان کثیری، دلارام ولی زاده، فاطمه تقی پور، حامد علی اوغلی، محدثه فتح الهی، مینا معصومی، ریحانه آل شیخ، مریم صادقی، محمدجمال آزاد، نجمه شفره ای، پریسا کبیریان، الناز تعصب